IT-Centrum

Hur skapar jag ett autosvar i mailen vid semester?

Om du vill skapa ett autosvar eller frånvaromeddelande kan du göra detta via webbmailen.
Logga in på webbmailen med dina inloggningsuppgifter.
 
Logga in på webbmailen med dina inloggningsuppgifter.
Webmail Tierp: https://epost.tierp.se länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Webmail Älvkarleby: https://webmail.alvkarleby.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
1. När du loggat in klicka på Alternativ upp till höger och välj alternativet Ange automatiska svar...
2. Nu har du fått upp de inställningar du skall fylla i för att aktivera autosvar..
3. Kryssa i alternativet Skicka autosvar, och om du vill även under vilken tidsram de ska skickas.

4. Fyll därefter i frånvaromeddelande som ska gälla inom (de med samma maildomän som du har) respektive utanför din organisation (övriga externa kontakter).

5. Klicka på Spara för att aktivera autosvar.

Sidan publicerad av Stefan Persson

Support

» Telefon
Tierp: 0293-21 8080
Älvkarleby: 026-8 3396

» E-post
support@itcentrum.se

.
.
.
.