IT-Centrum

Telefonifrågor

Tierp

Kommunens telefonväxel sköts av Medborgarservice. De kopplar samtal och hanterar telefonifrågor.

Kontakta Medborgarservice om allt som rör telefoni; beställningar, hänvisningar eller övriga telefonifrågor.
Externt: 0293-2180 00
Internt från fast telefon: 09
Internt från mobiltelefon: 3000

Älvkarleby

Telefonväxeln sköts av Medborgarservice i Älvkarleby kommun.

Kontakta Medborgarservice på:

Externt: 026-830 00

Internt: 9

Telefonistöd

POW är kommunens telefonistöd. Här kan du söka telefonnummer eller hänvisa din telefon från vilken dator som helst inom kommunen.
Tierp: http://pow.tierp.se/länk till annan webbplats
Älvkarleby: http://trio/pow/länk till annan webbplats

För att hänvisa telefonen via kalendern använder man följande prefix i ämnesraden. SAM följt av : och därefter ett mellanslag. SAM står för sammanträde, SEM står för semester, TJR står för tjänsteresa, TJÄ står för tjänsteresa och ÖVR står för övrigt

Skriv t ex SAM: APT på Ämnes raden se exempelbilden


Här nedan hittar ni en guide hur du kan hänvisa din anknytning via en app i din mobiltelefon:

 

Filer tillgängliga för nedladdning
Ikon som illustrerar filtyp Filnamn Filstorlek Datum fil laddades upp
Snabbguide_manual_Trio_Referral.pdf 432.6 kB 2018-11-27 14.42

 

Synkning av mail

​Guider för att synka sin mail och kalender på telefonen.
Obs: kontrollera att det går att surfa med enheten innan installation.

AndroidPDF
Ipad/IphonePDF

Sidan publicerad av Sari Isokivelä

Support

» Telefon
Tierp: 0293-21 8080
Älvkarleby: 026-8 3396

» E-post
support@itcentrum.se

.
.
.
.